W dniach od 9 do 13 marca 2011 roku w Berlinie odbyły ię Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin. Jest to jedna z największych i najważniejszych imprez turystycznych w Europie i na świecie.
Polska w tym roku była krajem partnerskim. W czasie imprezy Polska Organizacja Turystyczna prowadziła kampanię promującą przyjazdy do naszego kraju.
Symbolem Polski była kostka z wysokiej jakości tworzywa, mieszcząca się w dłoni. Przedmiot w każdej szerokości geograficznej będący elementem zabawy łączącej ludzi. W naszym przypadku ma być ona intrygująca, pełnić rolę swoistego przewodnika odsłaniającego różne oblicza Polski prezentowane w specjalnie przygotowanych filmach.
Polska zaprezentowana została nie tylko na targach, lecz również na berlińskich ulicach. Przy czym nacisk położony został na nowoczesność przekazu zmieniającej się u nas rzeczywistości kraju i regionów, kreowanie nowych, oryginalnych ofert.
Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB BerlinNa targach został także zaprezentowany portal egoturystyka.pl oraz walory turystyczne powiatów: ełckiego, gołdapskiego i oleckiego. Kraina EGO stała się rozpoznawalna dzięki charakterystycznej maskotce - sympatycznej wiewiórce.
Mamy nadzieję, że udział w targach przyczynił się do jeszcze lepszego wykorzystania potencjału turystycznego tego obszaru i wzrostu jakości aktualnej oferty turystycznej.